Skip to content

Dit jaar is, zoals de titel al aangeeft, het jaar van de grote veranderingen bij de Hilversum City Run (HCR).

Allereerst zijn er wijzigingen in het bestuur van de stichting Atletiekevenementen Hilversum. Cees van Proosdij (penningmeester) en Luc Kenter (secretaris) zijn gestopt en ikzelf ben door de wijziging van mijn functie als directeur Hilversum City Run, gestopt met het voorzitterschap van de stichting. Jacques van Rooijen neemt het voorzitterschap van mij over, Bert Gasenbeek (secretariaat) en George de Groot (penningmeester) vervullen de andere functies binnen de stichting.  Komend jaar wordt het bestuur verder aangevuld met Astrid van Kempen, die de portefeuille marketing, sponsoring en communicatie op zich zal nemen.

Een andere grote verandering is dat de naam Spieren voor Spieren City Run is gewijzigd in Hilversum City Run. Het is nu duidelijk waar de HCR gehouden wordt en dat niet al het sponsorgeld naar Spieren voor Spieren gaat. En dat de StAH de organisator is van de Hilversum City Run.

De HCR is vorig jaar gegroeid naar meer dan 10.000 deelnemers. Facilitair kwamen we hierdoor in de problemen wegens tijdgebrek tussen de verschillende onderdelen. Sommige deelnemers kwamen te laat bij het startvak en startten hierdoor in de verkeerde groep. Een bijkomend aspect is dat de Ladies Run ieder jaar in aantal deelnemers afnam. Dit onderdeel zou door middel van een update het oude, hoge niveau – vergelijkbaar met de Nike Ladies Run-  weer moeten krijgen. Na overleg met deskundigen is besloten dat op de zaterdagavond er een Ladies Run wordt gehouden,  met  na afloop een  groot feest in de Vorstin. Dit jaar wordt er gelopen over 2,5 of 5 km. Nog geen 10 km omdat wij eerst willen bezien hoe alles organisatorisch verloopt.

Zondags hebben wij, door het verschuiven van de Ladies Run, tijd en ruimte gekregen voor de Family Run. Dit is een run waar kinderen onder begeleiding van ouders, verzorgers, opa’s en oma’s en ook kinderen in een rolstoel mee kunnen doen.  De drie kids runs  zijn dan ook echt alleen bedoeld voor de kinderen.

Door de komst van ‘ JT Hilversum’, de nieuwe bioscoop, waar de VIPS worden ontvangen, is op het marktterrein meer ruimte gekomen. Dit plein wordt door Madelon en Erwin omgetoverd tot een ruimte met verschillende gezellige attracties, waar mensen langer willen blijven. Dit gezelliger maken gebeurt door meer horeca-onderdelen, een mooi podium, warming-up, een Athletics Arena, dj’s van Radio 10 etc. We spreken dan ook niet meer over het Langgewenst of over het Marktterrein, maar door de komst van een nieuwe sponsor, over het ‘HilverZorg Family Parc’.

Doordat we een weekend-evenement zijn geworden hebben wij meer en op andere momenten vrijwilligers nodig. Een team bestaande uit Christa Prins, Jan-Bram van Luit, Jan Willem Woldrink en Patrick Weening is al een paar weken bezig met de invulling hiervan. Het gaat hierbij om GAC-leden en externe vrijwilligers van andere verenigingen. Er moet nog hard gewerkt worden om dit voor elkaar te krijgen en ik hoop dat jullie je willen opgeven om een dag of een paar uurtjes te helpen om ook dit jaar weer van het evenemen een succes te maken.

Kortom schrijf je in om mee te lopen en/of als vrijwilliger actief te zijn.

Dick Slootbeek,
Directeur HCR

Back To Top