Skip to content
  • Blog

De maatschappij verandert: groeiende individualiteit ook in de sport. Dat merken we bij onze club. Ondanks de groeiende populariteit van de loopsport moeten we dus blijven nadenken over ons aanbod en daarmee onze marketing strategie. Vergelijk onze website eens met die van persoonlijke loopcoaches (zie foto www.ikbeginvandaag.nl). Wat kunnen we daarvan leren? Kunnen we met deze loopcoaches samenwerken? Of zijn we concurrenten? Daarbij heeft GAC ook een eigen maatschappelijke rol. Moeten we reageren op de commerciële initiatieven die de loopsport verkopen met foute boodschappen, die de drempels juist verhogen, bijvoorbeeld de flauwekul over het noodzaak van neusademhaling (zie bijvoorbeeld chillrunning.nl/neusademhaling)? Gaan we duidelijker vertellen dat je bij ons laagdrempelig, goedkoop, gezellig, en op basis van de juiste inzichten over sport en training kunt sporten? Ik ga hierover een artikel schrijven voor het GAC magazine. Wie denkt er mee? markvanwees@yahoo.co.uk.

Mark van Wees

Back To Top